Monday 20 May 2013

UPSR




Selamat pagi pembuka bicara .. ;-) semoga apa jua yang kita lakukan diberkati oleh ALLAH mesti semua tertanya-tanya kenapa tajuk pagi-pagi hari ni UPSR .....adakah sbb saya nak ambil peperiksaan UPSR tu kan ..hehehehe jawapan nya tidak ..dah Tua tak layak sama sekali .... tajuk nie di ambil sempena Anakanda Ku Nursyazwin Dayana akan menduduki UPSR dalam masa 112 hari lagi   ... dup .. dap .. dup ... dap... dup... dap.. jantung  "Kakak, Umi pulak rasa berdebar bila kakak nak ambil UPSR" Nursyazwin @ Kakak adalah anak sulung daripada 3 orang my Princess ... anak harapan Umi dan Ayah dan contoh kepada Adik-adiknya. InsyaALLAH

Selain UPSR kakak juga akan menduduki peperiksaan PSRA di sekolah agama pada tahun ini dan umi harap kakak dapat buat yang terbaik agar cita-cita kakak untuk memasuki sekolah berasrama penuh tercapai umi dan Ayah sentiasa mendoakan kejayaan Kakak. Antara Sekolah-sekolah yang kakak minat dan senarai sekolah yang dah di dalam senarai umi ialah Sekolah Bina Insan atau SBI http://sbi2013.blogspot.com/, Sekolah IQKL www.iqkl.com.my/ , SEPINTAR di Rawang www.sbpirawang.com/ dan beberapa sekolah Agama dan Maahad Tahfiz Integrasi.

Saya berazam dan sentiasa berdoa kepada ALLAH agar dipermudahkan jalan untuk mengantar kakak ke sekolah agama dan Tahfiz, agar kakak menjadi seorang Hafizah suatu hari nanti ..AMIN .. selain menjadi seorang hafizah kakak juga bercita-cita menjadi seorang Doktor Gigi . AMIN .. dengan syarat bersungguh-sungguh untuk mendapatkan keputusan cemerlang 5A dalam UPSR ......  dan kakak pernah cakap pada umi untuk jadi sorang Doktor Muslimah satu hari nanti  ..nak tahu siapa Idola kakak ...dan juga idola Umi nya ;-) tak lain tak bukan DR MUHAYA MOHAMAD drmuhaya.blogspot.com/ kami sangat tertarik kepada Prof Muhaya dari cara bercakap dan keperibadiannya, Kerjaya, akhlak dan keluarganya yang bahagia yang penting seorang Doktor Muslimah.

Peperiksaan adalah sebagai certificate kepada kakak untuk mencorakkan masa depan kakak. umi dan Ayah menyediakan yang terbaik untuk anak-anak, umi dan Ayah tidak putus berdoa untuk kakak Cemerlang dalam peperiksaan dan Menjadi Hamba ALLAH yang bersyukur, tidak lalai dan anak yang Solehah Aminnn.





No comments:

Post a Comment